onsdag 26. august 2009

Fremme i New York!

Dagen var kommet til å si hade til kjære og kjente. På mandag hadde jeg et lite middagsselskap hjemme sammen med noen av mine beste venner.. Kjempe koselig var det - for all del, men var ikke like hyggelig når de skulle dra.. ”jaja, ses om 1 år da…” Jeg har greid å ”stenge” av eller ikke tenke på avreise hvor jeg er nødt til å si hade til familien og venner. På en eller annen måte hadde det ikke helt gått opp for meg enda at jeg ikke skulle få se disse herlige menneskene på 10 mnd (eller mer). Nå som jeg sitter her på Continental Airlines flyet og har mye tid til å tenke. Og det rare er at jeg føler meg ikke trist, bare utrolig spent og ivrig etter å starte året mitt! På flyplassen traff jeg Tobias og Ingrid (som også er fra Nesodden) og tiden var inne til å sjekke inn og si farvel til familien. ”Pass godt på deg selv Frida, også får du ha et strålende år.” ja gjett a! Det har jeg i hvert fall tenkt til :D
I går gjorde jeg noe HELE tiden.. Jeg følte at jeg hadde dårlig tid konstant og jeg fikk jaggu meg gjort unna masse! Rommet var vasket, bordet var dekket til gjestene skulle komme og jeg hadde til og med rukket å vaske både stue- og kjøkken gulvet.. Ikke dårlig! Likevel følte jeg at det var noe jeg hadde glemt. Reisefeber?? Neeeida (jo da).. Hadde en siste ”hade” middag i går og fikk et kjempe fint smykke av mor og bror som en avskjedsgave. Fikk sagt hade til søster og faddere osv. Trist? Ja..
Jeg var heldig med både flyet og plassen min. Før det første går flyet direkte til New Jersey (Newark airport) OG jeg sitter ytterst (en rad med 3 seter). Hehe, også sitter jeg ved siden av en kjempe søt gutt som først var veldig sjenert, men så PLUTSELIG ville han ha oppmerksomhet hele tiden. Og da mener jeg HELE tiden, haha.. Men søt er han da.. Han fikk en kjærlighet av meg også – hjelp jeg er snill altså, :P Tiden går faktisk veldig fort når du sitter på flyet og har en liten tv-skjerm foran deg med både musikk, filmer og serier (friends blant annet ). Jeg gleder meg ufattelig mye til å lande – komme meg ut av flyplassen og sjekke inn på hotellet. I skrivende stund er det bare 2 timer og 55 minutter til vi kommer frem ! Nå skal jeg se film eller lese bok...

Senere

Nå sitter jeg på hotellet og har nettopp dusja – det var UTROLIG varmt her da vi gikk ut fra flyplassen! Veldig fuktig luft.. Uansett, vi sjekket inn og deretter ble vi enige om å møtes for så å gå til det DIGRE kjøpesenteret som lå like i nærheten.. ( Vi ble kjent med flere folk når vi landet på Newark airport ) OG jeg var ENDELIG innom Starbucks og kjøpte meg en cappucino :D Det var gøy – har alltid hatt lyst til å dra dit! (og det var god kaffe:P) Kjenner at det har vært en lang dag – men nå er det snart ”pizza party” så da får jeg bare holde ut enda lenger (noe som kommer til å gå bra) Jeg merker at jeg gleder meg veldig til å møte vertsfamilien! Selv om jeg er veldig glad for at jeg er på forkurs her også.. I morgen skal vi til New York city! Gleder meg masse, skal sååå kjøpe I love new york t-skjorte! Herlig.. Men nå skal jeg legge meg ned litt å slappe av. Klokka er halv 7 her nå, men egentlig er den halv 1 om natta (norsk tid)...

Enda senere

Eh ja, da var "pizza festen" ferdig. haha, det var hyggelig det. Jeg har kommet på rom med 3 andre jenter (det er 2 dobbeltsenger) som jeg ikke kjenner. Den siste personen har ikke kommet enda, men vi har fått beskjed om at ALLE rom har 4 personer. Det var utrolig deilig å dusje, ordne seg og så stikke ned å spise. Akkurat nå er klokka kvart på 9 her borte, mens i Norge er klokka ti på 3 om natta. Mhm, er egentlig ganske trøtt... Kanskje jeg skal legge meg? Skal opp halv 8 i morgen - vi skal til New York city og se byen! Så det blir en del spasering og vi kommer ikke hjem før 10 om kvelden. Hotellet er fint det! Og jeg merker at jeg gleder meg kjempe mye til å treffe vertsfamilien min. Vi så forresten Tobias sin vertsfamilie når vi kom på flyplassen (Newark). Det var morsomt! De sto der med en plakat "Welcome Tobias". De virket hyggelige!

Nå sitter jeg nede i "frokost-rommet" (fordi det er trådløst internett her) sammen med Ingrid og nerder litt på pc :) Greit å ha laptop ja. MEN nå skal dere få slippe å lese mer, høhø.

(bilder kommer senere)

Frida

4 kommentarer:

  1. Åh, det høres ut som at du har det bra, det er godt å høre! Jeg synes min flytur var veldig lang, men det kan kanskje ha noe å gjøre med at jeg satt mellom to digre karer, hehe. Men kos deg masse videre! :D

    SvarSlett
  2. Lettet for at du har kommet deg vel frem! Er litt engstelig når det gjelder sånt... Håper alt blir like bra som nå videre, da:D

    SvarSlett
  3. Kult å høre at flyturen gikk greit:)! Håper du får kjøpt no phett på shoppingturen og kos deg på språkkurset:D

    SvarSlett
  4. Det høres ut som du har det supert! :D Skjønner godt at du gleder deg til å møte vertsfamilien din. Det gjør jeg også! :) Håper du får det supert fremover Frida:D

    SvarSlett